-
Bartkowiak Mathew J., Introduction, w: Sounds of the Future: Essays on Music in Science Fiction Film, red. Mathew J. Bartkowiak, Jeferson: McFarland 2010, ss. 1–7.
-
Deleon Cara Marisa, A Familiar Sound in a New Place: The Use of the Musical Score Within the Science Fiction Film, w: Sounds of the Future: Essays on Music in Science Fiction Film, red. Mathew J. Bartkowiak, Jeferson: McFarland 2010, ss. 10–21.
-
Camilla Eyre, Joanna McIntyre, Traversing National Borders, Transcending Cinematic Borders: The Sojourner Cinema of Denis Villeneuve, „Trespassing Borders” 2018, nr 7, ss. 33–48, online: http://trespassingjournal.org/Issue7/TPJ_I7_C-Eyre-J-McIntyre_Article.pdf [dostęp: 15.07.2019].
-
Frelik Paweł, Kultury wizualne science fiction, Kraków: Universitas 2017.
-
Gajewski Maciej, Nie tylko Gwiezdne Wojny. Na planie Blade Runnera 2049 również zmiany kadrowe, online: SpidersWeb, https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2017/09/13/blade-runner-2049-muzyka [dostęp: 15.07.2019].
-
Gorbman Claudia, Unheard Melodies: Narrative Film Music, Indianapolis: Indiana University Press, London: BFI Publishing 1987.
-
Hannan Michael, Carey Melissa, Ambient Soundscapes in „Blade Runner”, w: Off the Planet: Music, Sound and Science Fiction Cinema, red. Philip Hayward, Bloomington: Indiana University Press 2004, ss. 149–164.
-
Helman Alicja, Muzyka w filmie, w: Krytycy przy okrągłym stole, red. Elżbieta Dziębowska, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe 1966, ss. 135–143.
-
Hayward Philip, Introduction: SciFi Fidelity. Music, Sound and Genre History, w: Off the Planet: Music, Sound and Science Fiction Cinema, red. Philip Hayward, Bloomington: Indiana University Press 2004, ss. 1–29.
-
James Mark, Suspicious Minds, w: Elvis Presley: Words – The Complete Lyrics Volume 8 Su-Thev, Dark Moon Publications 2003, s. 7.