W artykule przedstawiono uogólniony model rozłożenia ruchu w multimodalnym korytarzu transportowym, którego odwzorowaniem struktury jest graf. Zaproponowany uogólniony model rozłożenia (rozkładania) ruchu w systemie transportowym pozwala na ocenę stopnia dostosowania charakterystyk element6w korytarza w odniesieniu do realizowanych zadań transportowych.Ocena stopnia dostosowania charakterystyk elementów korytarza w odniesieniu do realizowanych zadań transportowych. sprowadza się do badania grafu częściowego wyróżnionego wcześniej grafu systemu transportowego. Graf częściowy stanowi odwzorowanie struktury korytarza transportowego. Proponowane w artykule podejście do modelowania rozłożenia ruchu w multimodalnym korytarzu transportowym, sprowadza się do sformułowania zadania optymalizacyjnego rozłożenia potoku ruchu.
The article presents an approach to modelling the distribution of traffic flow in a multimodal transport corridor, the structure of which is illustrated by a graph. A generalization of the modal distribution of traffic flow in the transport corridor which permits an evaluation of the degree of adjustment of characteristics of the corridor's elements in relation to transport demand has been proposed. The evaluation of the degree of adjustment of the characteristics of the corridor's elements in relation to transport demand resolves itself into the study of a partial graph highlighted by the above mentioned transport system graph. The structure of the transport corridor has been illustrated by a partial graph. The optimization problem of the distribution of traffic flow in the multimodal transport corridor has been form