Integracja to pojęcie wykorzystywane przez różne dziedziny wiedzy, jak: zarządzanie, organizacja, teoria informacji, informatyka. Integracja oznacza "wytwarzanie całości z różnych części" [1], a w potocznym rozumieniu zastępuje pojęcia koordynacji, współpracy, scalania w całość, komunikacji i kontaktu. W aspekcie zarządczym wiąże się z określaniem celów działania, podejmowaniem decyzji oraz organizacją realnych procesów i ich kontrolą. Integrację w kontekście organizacyjnym trzeba rozumieć jako redukcję różnicowania, wynikającego ze specjalizacji funkcji [2]. Integracja informacji oznacza wspólne gromadzenie, przetwarzanie, analizowanie i wykorzystywanie danych na potrzeby realizacji celów organizacji.
Term of integration is using in different field of knowledge: management, organization, information theory, and information infrastructure. Sense of the word integration is "creating whole with various components". Integration term is similar to terms such as: coordination, collaboration, co-operation, communication, contact. Integration has management aspect, which is connected with defining aims, making decision, process organization and controlling. Integration has organization aspect, which is connected with reduction differentiation functions. The Integration in information mean that partners together collect, perform, analysis and use dates for organization aims