Dla współcześnie działającego przedsiębiorstwa koncepcja CSR (ang. Corporate Social Responsibility) staje się standardem. Związki pomiędzy biznesem społecznie odpowiedzialnym a zrównoważonym rozwojem zostały ściśle określone we wprowadzonej w życie w 2010 roku normie ISO 26000. Zasady CSR kładą nacisk na równowagę między ekonomiczną, społeczną i etyczną sferą działania przedsiębiorstw. Idea CSR jest nową, dynamicznie rozwijającą się koncepcją, która przejawia się głównie w takich wydarzeniach jak: kampanie społeczne, wolontariat pracowniczy, sponsoring wydarzeń kulturalnych, sprzedaż produktów połączona z przeznaczaniem części zysku na określony cel społeczny, tworzenie kodeksów etycznych czy eko – znakowanie produktów. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: czym jest CSR? Odpowiedź na to pytanie została sformułowana w oparciu o badania zrealizowane w pierwszym kwartale 2013 roku na próbie 750 osób.
The concept of CSR (Corporate Social Responsibility) is becoming a standard business operating today. The ISO 26000 shows the relationship between socially responsible business and sustainable development. The CSR focuses on the balance between economic, social and ethical sphere of their activities. The CSR is a new, rapidly growing concept which is mainly reflected in such events as public awareness campaigns, volunteering, sponsoring events, product sales combined with earmarking part of the profit to a specific social goal, the creation of codes of ethics and eco - labeling products. This article attempts to answer the question what is CSR? The answer to this question was formulated on the basis of studies carried out in the first quarter of 2013 on a sample of 750.