W pracy przedstawiono analizę jakości infrastruktury drogowej w państwach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski na tle innych krajów. Analiza polegała na prezentacji rozkładów przestrzennych poszczególnych wskaźników w formie kartogramów oraz badaniu relacji pomiędzy nimi za pomocą analizy korelacji. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, iż oceny jakości infrastruktury drogowej dokonywane na podstawie miar obiektywnych są w niewielkim stopniu powiązane z ich subiektywną oceną dokonywaną przez mieszkańców w badaniach sondażowych. Również rankingi jakości infrastruktury drogowej konstruowane w oparciu o różne wskaźniki mające charakter obiektywny nie wykazują pomiędzy sobą dużej zgodności. Dla przykładu, poziom bezpieczeństwa ruchu drogowej nie jest w statystycznie istotny sposób skorelowany ze wskaźnikami opisującymi wielkość i jakość infrastruktury drogowej w poszczególnych krajach.
In this paper an analysis of road infrastructure quality in European countries was presented, with particular emphasis on Polish position compared to other countries. The analysis was based on the presentation of spatial distribution of each indicators in the form of cartograms and the study on the relationship between them using correlation analysis. The results showed that the assessment of the road infrastructure quality made on the basis of objective measures are poorly linked to their subjective assessment carried out by residents in the surveys. Also, the rankings on the road infrastructure quality developed on the basis of different indices having an objective character do not show big coherence with each other. For example, the level of road safety is not statistically significantly correlated with indicators describing the size and quality of road infrastructure in each country.