-
Caprotti R., 1998. Harm Free Use of Diesel Additives. SAE Technical Paper Series 982569.
-
Gaynor M., Kavanagh, Simon B., Ross-Murphy, 1998. Rheological Characterisation of Polimer Gels. Biopolimer Group, Division of Life Sciences, King’s College London. Prog. Polym. Sci., 23: 533–562.
-
Jakóbiec J., 1997. Dobór oleju silnikowego układu wewnętrznego chłodzenia tłoka silnika spalinowego. Technika Transportu Szynowego, 7/8: 18-22.
-
Jakóbiec J., 2003. Dwugłos w sprawie doboru oleju silnikowego. Taksówkarz Polski, 5: 11–12.
-
Jakóbiec J., Budzik G., 2007. Czynniki mające wpływ na stopień degradacji oleju silnikowego w okresie eksploatacji. Archiwum Motoryzacji, 3: 209–216.
-
Krasodomski M., Krasodomski W., 2009. Wydzielanie sadzy z olejów przepracowanych. Nafta-Gaz, 5: 419–427.
-
Mc Geehan J.A, Rynbrandt J.D., Hansel T.J., 1984. Effect of Oil Formulations in Minimizing Viscisity Increase and Sludge Due to Diesel Engine Soot. SAE Technical Paper Series 841370.
-
Merkisz J., 1999. Ekologiczne problemy silników spalinowych. Tom 1 i Tom 2. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
-
Mruk A., 2008. Wpływ obecności sadzy w oleju silnikowym na jego własności tribologiczne. Czasopismo Techniczne. Mechanika, 105(7-M): 275–285.
-
Sam G., Santhosh B., Gautam Vishaal G., Mridul G., 2007. Effect of diesel soot on lubricant oil viscosity. Tribology international, 40(5): 809–818.