Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The paper presents the possibility of using county roads of lesser strategic importance (others) for sustainable development of the entire area. That possibility was presented as the concept of 'Warmia Landscape Road' based on the example of Olsztyn Rural County. It includes the roads planned during the 18th C. that are currently in operation connecting rural locations, residences or monumental objects (mansions-palaces-parks), lined with trees and forming avenues. Roads-avenues, as the elements of technical infrastructure are authentic elements of the landscape of Warmia (and some parts of Mazury). They may form a complementary esthetic-cultural-landscape component for visitors and represent a means for activation, and as a consequence sustainable development of rural areas.
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn