Artykuł porusza problematykę wykorzystania Internetu na zajęciach pozalekcyjnych w szkole. Koncentruje się na możliwościach pozyskiwania źródeł historycznych do poznania przeszłości kraju czy regionu, a następnie pracy z tym źródłem w ramach koła historycznego w szkole. Opisuje zastosowanie portali tematycznych o problematyce historycznej, a także strony archiwalne czasopism. Efektem pracy koła historycznego, wykorzystującego źródła internetowe może być strona internetowa przedmiotu, na której można prezentować wytwory pracy uczestników koła historycznego (np. tabela "Władcy Polski", dzieje mojego miasta, przewodnik po moim regionie). W artykule podkreśla się różnorodność środków dydaktycznych, których nośnikiem jest Internet. www.aspress.com.pl/historia/
The article discusses the use of the Internet on the school extra-curricular activities. It concentrates on the possibilities of finding historical sources to learn about the past of a country or region and then working with these sources during the classes of school’s history club. It describes the use of thematic portals dealing with historical issues and online archives of magazines. By using the Internet sources, participants of the history club may create a special webpage where they may present their output (e.g. table with “Polish monarchs”, history of one’s town or a guide to one’s region). Finally, the diversity of didactic measures carried by the Internet is emphasised throughout the article. www.aspress.com.pl/historia/