Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że większość studentów uważa, że ma poglądy liberalne zarówno w kwestiach gospodarczych, jak i światopoglądowych; kobiety częściej niż mężczyźni utożsamiają się z lewicą, zaś mężczyźni częściej niż kobiety określają się jako konserwatyści. Studenci, określając swoje poglądy jako lewicowe lub prawicowe, sugerują się poglądami na sprawy obyczajowe, nie zaś na kwestie gospodarcze. Studenci UW nie zawsze głosują na partię, która reprezentuje ich poglądy, a poparcie dla poszczególnych partii wyraźnie różni się od poparcia deklarowanego w licznych badaniach sondażowych przeprowadzanych wśród młodzieży oraz od wyników samych wyborów. Istotne jest także, że duży odsetek osób wskazywał na brak partii reprezentujących ich poglądy, ale mimo to studenci planowali wziąć udział w wyborach. Projekt badawczy pokazał również jak różnią się poglądy studentów poszczególnych jednostek naukowo-dydaktycznych UW. Wysokie poparcie dla poglądów i partii konserwatywnych światopoglądowo na niektórych wydziałach (szczególnie Wydział Historii oraz Wydział Geografii i Studiów Regionalnych) może mieć związek z większą znajomością historii, szczególnie najnowszej wśród studentów tych wydziałów. Większa liberalizacja poglądów wśród studentów nauk społecznych (Wydział Psychologii czy Wydział Polonistyki) jest z kolei prawdopodobnie wynikiem skupienia swoich zainteresowań na problemach społecznych, do których nawiązują ruchy lewicowo-liberalne. Już wiele lat temu udowodniono, że środowisko wychowania (w tym wpływy rodziny, znajomych, instytucji edukacyjnych, itd.) ma wpływ na poglądy polityczne ludzi, a w szczególności młodzieży [Pawełczyk i in. 2012]. Spośród czynników odgrywających istotną rolę w kształtowaniu identyfikacji politycznej jest edukacja. Obserwacja i naśladowanie wzorców obecnych wśród społeczności akademickiej danego wydziału może być zatem źródłem zróżnicowania poglądów wśród studentów różnych jednostek uniwersyteckich.