-
Bourdieu, Pierre (1991) Language and Symbolic Power. Cambridge: Polity Press.
-
Bourdieu, Pierre (2009) O telewizji. Panowanie dziennikarstwa. Przełożyły K. Sztandar-Sztanderska, A.Ziółkowska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
-
Bourdieu, Pierre i Loic D. Wacquant (2001) Zaproszenie do socjologii refleksyjnej. Przełożyła Anna Sawisz. Warszawa: Oficyna Naukowa.
-
Czyżewski, Marek, Sergiusz Kowalski i Andrzej Piotrowski, redaktor, (1997) Rytualny chaos. Studium dyskursu publicznego. Kraków: Wydawnictwo AUREUS.
-
Dobek-Ostrowska, Bogusława (2006) Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
-
Fras, Janina (1999) „Język propagandy politycznej”. S. 84-110 w Teoria i praktyka propagandy pod redakcją B.Dobek-Ostrowskiej, J.Fras, B.Ociepki. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
-
Giereło-Klimaszewska, Katarzyna (2008) Rola telewizji w kształtowaniu wizerunku politycznego. Studium mediatyzacji polityki na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
-
Habermas, Jurgen (2005) Faktyczność i obowiązywanie. Teoria dyskursu wobec zagadnień prawa i demokratycznego państwa prawa. Przełożyli A.Romaniuk i R.Marszałek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
-
Horolets, Anna, redaktor (2008) Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
-
Horolets, Anna redaktor (2006) Europa w polskich dyskursach. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.