Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This article analyses the phenomenon of self-employment and entrepreneurship among the 20-35-year-olds in the two country contexts; Poland and Ireland, and the capital cities of Warsaw and Dublin, respectively, in 2005. It seeks to compare motivations driving the choice of an autonomous style of work; role of social capital both for decisions to start up as well as for subsequent economic performance; the value of an institutional environment for entrepreneurial efforts. It examines such aspects through the prism of the economic and socio-cultural characteristics of the countries in question. By this, the article draws a broad picture of findings that may inform individual as well as macro-related characteristics of entrepreneurship.