Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This paper discusses the issues of importance and role of employees in operation of gastronomy and hotel services sector enterprises from Warminsko-Mazurskie voivodship. The main objective of the presented studies was to identify the needs in the human potential aspect in the covered sector that have important influence on the operation and development of entities from the gastronomy and hotel services sector. The studies showed, inter alia, that in the evaluation of competences of the employees the employers in most cases find that the employees possess competences at the required level and financing of vocational improvement of employees aiming at increasing the competitiveness of the enterprise was based on own resources of the enterprise mainly.
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn