Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This paper reviews the development of the meta-cognitive strategy and its function in communicative language use models. It also summarizes the findings of an empirical study on how frequently different language learners' groups use meta-cognitive strategies, and it discusses the relationship between the application of meta-cognitive strategies and the proficiency level of language use. A questionnaire was distributed among test-takers of the Year 12 examination in English in Latvia. The responses were processed using Excel and the Structural Equation Modelling programme EQS, which was used to test theoretical models against the empirical data.