Celem pracy jest ukazanie możliwości zastosowania muzyki ze wzmocnionymi wysokimi tonami i wibracji umożliwiających tzw. słyszenie kostne w procesie stymulacji rozwoju poziomu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci z uszkodzonym słuchem. Przestawione wyniki uzyskano w trakcie badań pilotażowych. W eksperymencie brało udział 25 dzieci z uszkodzonym słuchem w wieku od 10 do 13 roku życia. Badani zostali losowo przyporządkowani do grup eksperymentalnej (E) i kontrolnej (K). Grupa kontrolna uczestniczyła w zajęciach tanecznych przy muzyce korzystając z używanych na co dzień aparatów słuchowych. W zajęciach grupy eksperymentalnej zastosowano aparaturę The Audiva High Pitch Training System. Są to słuchawki z nadajnikiem wibracyjnym, którego drgania umożliwiają „słyszenie kostne” osobom niesłyszącym. Wykorzystana w eksperymencie aparatura wzmacniała wysokie tony w muzyce, które przeważnie nie są słyszalne dla osób z uszkodzonym słuchem. Ćwiczenia odbywały się raz w tygodniu w Poznańskim Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących. Pomiary poziomu koordynacyjnych zdolności motorycznych przeprowadzono dwukrotnie - przed rozpoczęciem cyklu zajęć tanecznych i po ich zakończeniu. Poziom badanych zdolności oceniano za pomocą testu Test Koordynacji Kipharda i Schilinga (KTK). Dla oceny zmian w poziomie koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci biorących udział w eksperymencie zastosowano Test U Manna-Whitney’a oraz Test Wilcoxona. Analiza uzyskanych danych wskazuje, że w obu grupach nastąpiła poprawa wyników w testach końcowych w stosunku do początkowych w próbach „Balansowanie do tyłu” oraz „Obracanie na boki”. Dzieci z grupy eksperymentalnej uzyskały nieznacznie lepsze rezultaty w testach końcowych w porównaniu do grupy kontrolnej.Zastosowanie ćwiczeń z muzyką, w której jednocześnie wzmocniono wysokie tony oraz wibracje, wykazało pozytywny wpływ na poziom zdolności koordynacyjnych dzieci niesłyszących. Ta pozytywna tendencja wymaga sprawdzenia na większych grupach badawczych dobranych celowo ze względu na etiologię i typ głuchoty.