The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
The aim of this article is to outline the philosophical genealogy of pedagogical discourse based on Michel Foucault’s Discipline and Punish (1977). The undertaken line of inquiry posits this re ection in light of the presupposed question about the core of pedagogical discourse since although in the course of the continuous academic debate stemming from Foucault’s writings many insightful works have...
Autorzy przedstawiają wyniki badania opinii nauczycieli akademickich na temat wybranych aspektów pracy w szkolnictwie wyższym. Przedmiotem ich zainteresowania badawczego były m.in. następujące zagadnienia: przyczyny podjęcia pracy w szkole wyższej, oczekiwania związane z pracą zawodową i ich realizacja, czynniki wpływające na osiągnięcia naukowo-badawcze, uwarunkowania rozwoju kariery zawodowej, charakter...
W artykule autorki prezentują badanie pokazujące postrzeganie nauczycieli akademickich przez studentów oraz zestaw pożądanych cech, jaki powinni oni posiadać, a także katalog oczekiwań studentów, które powinni spełniać nauczyciele akademiccy.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.