The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Przedmiotem niniejszych rozważań są relacje między skutecznością i efektywnością produktu. W literaturze dyskutowane są one na ogół w kontekście systematyki i zbyt syntetycznie potraktowanych uwarunkowań. W związku z tym podjęto próbę dokładniejszego ich wyjaśnienia. Przedstawiona propozycja polega na adaptacji funkcji reakcji sprzedaży na użytek analizy relacji między skutecznym i efektywnym produktem...
Z przeglądu literatury wynika, że skuteczność produktu staje się zaledwie tłem dla rozważań nad efektywnością produktu. Obie kategorie nie są jednak zupełnie neutralne względem siebie. Skuteczność produktu jako stopień realizacji założonego celu nawiązuje do efektów, a efektywność produktu jest relacją uzyskanych efektów do nakładów. Percepcja efektywności produktu od strony efektów pozwala wnioskować,...
Skuteczność produktu oznacza stopień realizacji jego celu rynkowego, jakim jest poziom jego akceptacji przez nabywców, mierzony wielkością sprzedaży. W trakcie przechodzenia do kolejnych faz cyklu życia produkt traci stopniowo tak rozumianą skuteczność. W artykule zaproponowano koncepcję pomiaru skuteczności produktu opartą na warstwowej strukturze produktu, w której wyróżnia się rdzeń, produkt rzeczywisty...
W dobie konkurencji pozacenowej zaangażowanie się przedsiębiorstwa w innowacje produktowe jest warunkiem jego przetrwania i rozwoju na nasyconym i coraz bardziej wymagającym rynku. Artykuł dotyczy relacji zachodzących między cyklem życia innowacji produktowych, drogą migracji sprzedaży i wynikiem finansowym przedsiębiorstwa. Ostatnia część rozważań dotyczy problemu doskonalenia struktury asortymentowej...
W rozważaniach nad konkurencyjnością przedsiębiorstwa dominuje pragmatyczny punkt widzenia. Różne jej ujęcia modelowe dyskutowane są w kategoriach ich użyteczności. Jednym z takich ujęć jest analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa wg tzw. krzywej V. W artykule przedstawia się własną propozycję konstrukcji krzywej V. Przedstawia się też sposób posługiwania się nią. Walory tej metody przedstawia...
Celem artykułu jest przedstawienie relacji między tradycyjnym a zasobowym modelem przedsiębiorstwa. Relacje te zostaną zidentyfikowane na podstawie analizy i porównania obydwu modeli. W tym aspekcie zasobowy model przedsiębiorstwa charakteryzuje się wyższą złożonością niż model tradycyjny.
Pod wpływem tendencji postępującej globalizacji gospodarek należy liczyć się z konkurencją zintegrowaną w skali światowej. Oznacza to, że koncepcja konkurowania zróżnicowana odpowiednio do warunków działań firm na rynkach lokalnych podlega ujednolicaniu przez pewne standardy światowe. Z określenia przez standaryzację kierunek przemian dostosowawczych w Polsce jest taki sam, jak w gospodarce światowej...
Marketing jest dziedziną rozwijającą się. W procesie ewolucji był on utożsamiany z handlem, sprzedażą, a nawet z reklamą. W ramach współczesnych poglądów wizerunek firmy jest najwyżej notowany na skali wartości podzielanych przez marketing. Z tego względu pojmowanie marketingu zaczyna oscylować w kierunku public relations.
Podjęta w tzw. krajach postsocjalistycznych transformacja ustrojowa gospodarki należy z metodologicznego punktu widzenia do reeingineeringu, jako najogólniejszej koncepcji zarządzania procesem zmian. Identyfikowanie barier tego zarządzania przede wszystkim z czynnikiem mentalnym pozwala odnieść krytyczny obszar zmian do zarządzania personelem w całości zarządzania organizacją. W firmach zaangażowanych...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.