The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem artykułu jest identyfikacja i klasyfikacja instrumentów i narzędzi TI wykorzystywanych w nauczaniu zdalnym oraz omówienie szczególnie tych aplikacji, które mają zastosowanie w odniesieniu do e-learningu korporacyjnego w sektorze MSP oraz prezentacja wyników badań empirycznych. Przyjęto założenie, że osiągnięcie wysokiej efektywności nauczania możliwe jest tylko dzięki dopasowaniu narzędzi TI...
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji analizy ukierunkowanej na ewaluację zdolności innowacyjnej przedsiębiorstwa. Punktem wyjścia dla jej oszacowania jest potencjał innowacyjny badanych przedsiębiorstw, natomiast odniesienie stanowi system innowacyjności przedsiębiorstwa. Podstawowy problem poruszony w artykule to rozpoznanie determinant potencjału innowacyjnego i ocena ich skuteczności jako...
Cooperation of companies determines the development of the modern economy and creating innovation. Experts even recognize its superiority over the competition. The degree of cooperation is dependent on the environment, competitors, and the needs of the cooperator. Any company that operates in terms of the knowledge economy to be developed and strengthenes its position in the market must be innovative,...
The purpose of this article is to show the relationship between the use, by the company, of specific method of acquiring knowledge from the outside, the formation of mutually beneficial relationships with customers (relationship marketing), and their realization of the innovation process. The idea of relationship marketing and Customer Relationship Management system (CRM) is to build long-term relationships...
Czas w różnych swych dziedzinach i wymiarach odgrywał dużą rolę w podmiotach gospodarczych działających na rynku. Należycie skonstruowane i właściwie dobrane systemy czasu pracy oraz systemy produkcji przyczyniają się do wzrostu wydajności pracy. Narzędziem, które może zmodernizować dzisiejsze rynki pracy i zwiększyć ich zdolności dostosowawcze oraz konkurencyjność, jest modelflexicurity. Jest to...
Przedsiębiorstwa wykorzystują swój potencjał, który następnie odpowiednio rozwijany stanowi podstawę ich innowacyjności. Najważniejszym zasobem jest wiedza, ściśle związana z rozwojem kapitału ludzkiego oraz wykorzystywaniem technologii. To kapitał ludzki i technologia zawsze były i są zasadniczymi czynnikami wpływającymi na rozwój przedsiębiorstwa. Powstawanie wiedzy w przedsiębiorstwie wiąże się...
Abundant and extensive literature on training and employee development contains, apart from description of training methods, more and more information about evaluation of effectiveness of this process. Cooperative learning involves deepened reflection of a learner and discussion with other participants of the course. Knowledge is created during the learning process and its aim is to comprehensively...
Major part of the article is dedicated to describe and expose ways of implementing modern (the most recent) method of manufacturing management named Quick Response Manufacturing— QRM and POLCA. What is more, measurable advantages that can be achieved by a company which uses that method were pointed. QRM concept aims to continuously adjust operations to ensuing changes, both internal and external ones...
Podejmując tematykę zarządzania czasem pracy, przyjęto tezę, zgodnie z którą określenie wzorców (standardów) działalności stanowi podstawę efektywnego wykorzystania zasobów organizacji i sprawnego zarządzania nimi. Nadto uznano, że najpierw należy opracować standardy metod pracy, a następnie ustalić standardy czasu, ze zwróceniem uwagi szczególnie na standardy czasu pracy.
Koncepcja QRM dąży do permanentnej restrukturyzacji procesów wytwórczych i ciągłego dostosowania działań do zachodzących zmian zarówno wewnętrznych jak również zewnętrznych. W artykule, przedstawiono przegląd zasad kierujących QRM. Podano powody, dlaczego w przypadku niektórych zasad strategia QRM ma duży potencjał w tworzeniu przewagi konkurencyjnej. Zaprezentowano także syntetyczne zestawienie założeń...
W artykule przedstawiono w sposób retrospektywny zintegrowany system informatyczny zarządzania, a w głównej mierze system komputerowy wspierający planowanie i sterowanie przedsiębiorstwem produkcyjnym. Podano między innymi identyfikację, zastosowanie, wady i zalety systemów klasy MRP/ERP. Znaczną część artykułu poświęcono charakterystyce najnowocześniejszego zintegrowanego systemu zarządzania, jakim...
Czas w różnych swych dziedzinach i wymiarach odgrywał dużą rolę w systemach wytwórczych organizacji, a w tym zwłaszcza w podmiotach gospodarczych działających na rynku. Należycie skonstruowane i właściwie dobrane systemy czasu pracy, systemy produkcji, a nawet metody organizacji czasu pracy własnej menedżera, czy pracownika przyczyniają się do wzrostu efektywności czynników wytwórczych, zwłaszcza...
W artykule przyjęto tezę, zgodnie z którą wprowadzenie komputerowo wspomaganych metod zarządzania przyczynia się do poprawy skuteczności i konkurencyjności firmy. W retrospektywny i prospektywny sposób przedstawiono rozwój metod zarządzania produkcją klasy MRP/ERP, podano ich zastosowanie, wady i zalety oraz klasyfikację. Na końcu opracowania zaprezentowano współczesny (najnowszy) hybrydowy system...
W artykule przedstawiono syntetyczne zestawienie metod zarządzania zapasami produkcyjnymi, a także mechanizmy ewoluowania strategii produkcyjnych oraz ich uporządkowanie. Szczególną uwagę poświęcono omówieniu metody QRM (Quick Response Manufacturing). Nowoczesne metody sterowania produkcją takie, jak MRP I, MRP II, MRP III/ERP czy też systemy sterowania produkcją Just in Time, Kanban, OPT umożliwiają...
Celem artykułu jest przedstawienie, jak ważna jest informacja w procesie zarządzania organizacją, jak wiele jest dokonywanych czynności uzależnionych od dobrego i sprawnie funkcjonującego systemu informacji strategicznej. Coraz częściej można się spotkać ze stwierdzeniem, że to właśnie informacja jest cenniejsza niż kapitał. Autor omawia pojęcie, rolę i rodzaje informacji oraz system zarządzania i...
Artykuł zawiera przedstawienie procedury i instrumentarium ocen okresowych pracowników. Poprawnie realizowana procedura oceny pracowników ma istotne znaczenie dla samych pracowników oraz dla zatrudniających ich przedsiębiorstw. System ocen powinien wspierać rozwój zawodowy pracowników i motywować ich do osiągania lepszych wyników pracy.
Artykuł przedstawia model procesu rekrutacji pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw pełni kluczową rolę w rozwoju gospodarki w wielu krajach, od kilku lat jego rola rośnie także w Polsce. Autor omawia także istotę i rodzaje rekrutacji, źródła pozyskiwania pracowników oraz techniki rekrutacji.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.