The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem przedstawionych rozważań i analiz jest przybliżenie znaczenia płci w kształtowaniu zachowań nabywców w procesie decyzyjnym. Głównym celem badawczym była ocena wpływu działań promocyjnych na kształtowanie się procesu zakupowego konsumentów na rynku wybranych produktów żywnościowych Część badawczą opracowano na podstawie wyników badań sondażowych, które zostały przeprowadzone w 2016 roku na grupie...
Celem pracy jest przedstawienie i ocena zachowań nabywców na rynku produktów mleczarskich z uwzględnieniem znaczenia ekologiczności produktów w procesie zakupu. Postawy względem ekologiczności wyrobów powiązano z innymi elementami zachowań konsumentów w odniesieniu do procesu decyzyjnego dotyczącego zakupów produktów mleczarskich, takimi jak: kryteria wyboru produktu oraz wybór miejsca i częstotliwość...
Celem pracy była identyfikacja, analiza oraz ocena zachowania młodych nabywców w odniesieniu do wyboru miejsca zakupu wybranych produktów żywnościowych (mięso i jego przetwory, warzywa i owoce, produkty mleczarskie, produkty zbożowe). Część́ badawczą oparto na analizie wyników badań sondażowych przeprowadzonych w 2016 roku w grupie 486 studentów przy wykorzystaniu metody doboru celowego. Z przeprowadzonych...
The aim of this paper is to analyze the development of the SME sector in Poland, with particular emphasis on regions belonging to the Eastern Poland. The period of analysis covers the years 2001–2011. Throughout this period we note arise in the number of active SMEs in all voivodships. However, the density ratio of SMEs in the eastern voivodships is very low compared to other regions. Beneficial seem...
Głównym celem opracowania jest przedstawienie i ocena zachowań nabywców produktów żywnościowych w sklepach dyskontowych. Sklepy dyskontowe stały się miejscem codziennych zakupów konkurując w tym zakresie głównie ze sklepami osiedlowymi. Przyciągają klientów przede wszystkim atrakcyjnymi cenami. Wiedza na temat czynników kształtujących zachowania zakupowe w dyskontach przekładać się może na zbudowanie...
The main objective of this paper is to evaluate the innovative behavior of enterprises located in rural areas of Lubelskie Voivodeship. The results presented and the analysis are based on the research project entitled “Intellectual Capital of Lublin Region 2010-2013.” It was conducted by the Statistical Office in Lublin at the request of the Marshal Office in Lubelskie Voivodeship under Priority VIII...
Celem badań była próba wskazania częstotliwości i przyczyn rekomendacji klientów na temat wyboru miejsca zakupu produktów spożywczych. W badaniach ankietowych wzięło udział 270 respondentów. Badania przeprowadzono w połowie 2013 roku. Opinie konsumenckie na rynku produktów żywnościowych mogą dotyczyć nie tylko konkretnych wyrobów i marek, ale także miejsc ich sprzedaży. Wyniki badań pokazują dużą...
Głównym celem badań była identyfikacja czynników otoczenia i analiza ich wpływu na możliwości funkcjonowania i rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wiejskich. Analizy i oceny dokonano na podstawie wyników badań ankietowych na temat znaczenia i wpływu poszczególnych czynników otoczenia na działalność i pozycję na rynku MSP zlokalizowanych na...
Najnowsze kierunki rozwoju technologii usuwania azotu, w tym metody oczyszczania wód poosadowych. Metodyka postępowania w przypadku modernizacji i optymalizacji pracy istniejących oczyszczalni ścieków z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych w postaci programów symulacyjnych. Nowe zagrożenia wynikające ze stosowania konwencjonalnego procesu nitryfikacja – denitryfikacja.
Rozwój każdej firmy jest uzależniony od zmian w otoczeniu rynkowym, które mogą stymulować lub hamować zachodzące w nim procesy. Szczególnie ważnym i najbardziej aktywnym elementem tego otoczenia jest konkurencja. W warunkach gospodarki rynkowej osiągnięcie sukcesu możliwe jest jedynie wówczas, gdy firma podejmie działania zapewniające zdobycie korzystniejszej pozycji na rynku w stosunku do konkurentów...
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw ma szczególne znaczenie, zwłaszcza w okresie zmian strukturalnych oraz w procesie dostosowania polskiej gospodarki do skutecznego konkurowania na międzynarodowym rynku. O dużym znaczeniu sektora małych i średnich przedsiębiorstw w procesie aktywizacji nie tylko lokalnych, ale również regionalnych czy narodowych przesądza wiele specyficznych dla nich cech,...
Marka regionalna jest jednym z elementów kreowania informacyjnej przewagi konkurencyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem identyfikacji z regionem oraz budowaniem lojalności nabywców wobec „lokalnych” produktów, usług czy przedsiębiorców. Przykładem wdrażania marki regionalnej w praktyce jest projekt marka „Lubelskie”, który ma na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej lubelskich przedsiębiorców na...
W procesie planowania strategicznego związanego z formułowaniem marketingowej strategii przedsiębiorstwa, punktem wyjścia jest przeprowadzenie dokładnej analizy jego pozycji rynkowej. Strategia działania przedsiębiorstwa powinna uwzględniać obecny i przyszły stan otoczenia oraz jego możliwości. Analiza ta powinna dać możliwość poprawnego wyboru kierunków działań, oceny stopnia ryzyka i skuteczność...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.