Działania młodzieży akademickiej w kołach naukowych są bardzo różnorodne. Pozwalają studentom m.in. uzupełnić wiedzę zdobywaną w czasie obowiązkowych zajęć dydaktycznych, nabyć dodatkowe umiejętności społeczne i praktyczne, potrzebne na rynku pracy, oraz rozwinąć sieć kontaktów przydatnych w późniejszych działaniach zawodowych. Artykuł porusza tematykę aktywności podejmowanych przez członków Koła Naukowego Baby Start, działającego przy Wydziale Zamiejscowym Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium w Wągrowcu i ich zaangażowania w liczne działania na rzecz własnego rozwoju społecznego i zawodowego, jak również na rzecz środowiska lokalnego. Celem opracowania jest dokonanie analizy literatury dotyczącej działań młodzieży akademickiej w ramach kół naukowych, ukazanie działalności Koła Naukowego Baby Start oraz wskazanie, jak kształtuje się rozwój umiejętności społecznych i zawodowych poprzez działalność w kole w opinii osób badanych – członków koła.