Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Dzieci nielubiane przez rówieśników zajmują najniższą pozycję społeczną w nieformalnej strukturze grupy, jaką jest klasa szkolna. Jedną z możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy może być posiadanie przez nie specyficznych cech osobowościowych oraz przejawianie zachowań nieakceptowanych społecznie. W artykule zaprezentowane zostały wyniki badań dotyczące poziomu wybranych kompetencji dzieci nielubianych...
Celem artykułu jest prezentacja teoretycznych założeń opracowanego programu wspomagania rozwoju dzieci nielubianych przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych, które dotyczą tworzenia uczestnikom zajęć warunków do rozwijania zdolności do decentracji interpersonalnej. Zdolność przyjmowania perspektywy drugiego człowieka i analizowania sytuacji z jego punktu widzenia jest warunkiem niezbędnym...
Dzieci nielubiane przez rówieśników zajmują najniższą pozycję społeczną w nieformalnej strukturze grupy, jaką jest klasa szkolna. Jedną z możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy może być posiadanie przez nie specyficznych cech osobowościowych oraz przejawianie zachowań nieakceptowanych społecznie. W artykule zaprezentowane zostały wyniki badań dotyczące poziomu wybranych kompetencji dzieci nielubianych...
Celem artykułu jest prezentacja teoretycznych założeń opracowanego programu wspomagania rozwoju dzieci nielubianych przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych, które dotyczą tworzenia uczestnikom zajęć warunków do rozwijania zdolności do decentracji interpersonalnej. Zdolność przyjmowania perspektywy drugiego człowieka i analizowania sytuacji z jego punktu widzenia jest warunkiem niezbędnym...
Artykuł prezentuje propozycję diagnozowania postaw uczniów w wieku 10-12 lat wobec zachowań agresywnych przejawianych w hipotetycznych sytuacjach mogących takie zachowania wywołać. Sytuacje te mogą być bliskie doświadczeniom uczniów z racji ich kontaktów z rówieśnikami, chociaż badane osoby nie są w nie bezpośrednio zaangażowane. Zaprezentowane narzędzie może posłużyć pedagogom i wychowawcom klas...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.