The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
This paper proposes a methodology for optimization and analyzing machining conditions by optimal determination of ihe culling parameters in multipass N'C machining operation. The proposed approach for selecting optimal cutting parameters, where the formulation involves the use of empirical relations, is considered. A new optimization approach is proposed which uses a possibility formulation of the...
The present paper report on the use of an interface tool between software for CAD (Computer Assisted Design) and CFD (Computational Fluid Dynamics). Experimental obtained data for the drag force acting on a mode! prototype of the HUGIN 3000 and data obtained from a Computer Aided Analysis of the drag force carried out by CFD, is also presented. The HUGIN 3000 was developed in the nineties, by Kongsberg...
W referacie przedstawiona została metoda symulacyjnych badań bezpieczeństwa ruchu modelu długiego pociągu towarowego, którego wagony hamowane były podczas jazdy po torze zakrzywionym. W składzie pociągu znajdowały się 43 wagony oraz lokomotywa. Badania wykonano w programie AdamsRail. Oceny bezpieczeństwa ruchu dokonano w oparciu o kryterium Nadała.
Teoria podobieństwa konstrukcyjnego ma swoje podstawy w teorii podobieństwa fizycznego. Modelem w teorii podobieństwa konstrukcyjnego jest konstrukcja wzorcowa. Podstawowym celem pracy jest taki dobór cech konstrukcyjnych nowo konstruowanych środków technicznych, aby uzyskać identyczne stany: fizyczne, stereomechaniczne oraz proste jak w konstrukcji wzorcowej.
Artukuł zawiera opis metody okreslenia i doboru poszczególnych charakterystyk zderzaka przeciwudarowego do zawieszenia czołgu. Przedstawiono model reologiczny zderzaka wraz z modelem matematycznym oraz sposób jego modelowania przy wykorzystaniu programu DADS.
Zaprezentowano numeryczną symulację wywrócenia autobusu przeprowadzoną zgodnie z wytycznymi zawartymi w Aneksie 3 do Regulaminu 66 EKG ONZ. Przedstawiono wyniki analizy dynamicznej przeprowadzonej z wykorzystaniem metody elementów skończonych.
Podstawowym problemem w procesie tworzenia systemów modułowych konstrukcji jest stopień dyskretyzacji wartości wymiarów, nazywany w pracy dcagregacją wartości wymiarów. Deagregacja wpływa na Uczność modułów konstrukcyjnych w systemie modułowym konstrukcji, a więc na koszty wytwarzania środków technicznych.
Celem pracy było określenie stanu deformacji i naprężenia w stalowej konstrukcji pojazdu morskiego specjalnego przeznaczenia, pływającego na wodzie spokojnej, wywołanego falą ciśnienia od niekontaktowego podwodnego wybuchu miny. W odpowiedzi na zadane obciążenia, konstrukcja ulega trwałym deformacjom, a naprężenia osiągają wartości bliskie granicy wytrzymałości.
W pracy przedstawiono procedurę wyznaczenia rekurencyjnej formuły w postaci zależności niezbędnych do sprawdzenia rezultatów syntezy strukturalnej i parametrycznej układów dyskrctno-ciągłych. Efekt ten uzyskuje się dzięki algcbraizacji zagadnienia modelowania drgających układów mechanicznych metodą liczb strukturalnych.
Urządzenie testowe służy do sprawdzenia prawidłowości pracy stacji hydro lokacyjnej w warunkach kinematycznie zbliżonych do rzeczywistych. W referacie zostało omówione wykorzystanie programów Solid Works i Cosmos Works do wspomagania prac projektowych w zakresie doboru kinematyki, analiz masowych, obliczeń wytrzymałościowych, wykrywania kolizji i tworzenia dokumentacji technicznej.
Projektowanie współbieżne wspomagają systemy ekspertowe, które są programami komputerowymi wykorzystujące wiedzę wielu specjalistów. Składają się one z dwóch zasadniczych elementów tzn. bazy wiedzy i jej inlerpretatora. W referacie przedstawiono przykład zastosowania systemu ekspertowego do wyboru koncepcji układu hydraulicznego.
Opisano możliwości wykorzystania zjawiska odprężania mechanicznego do badania wytrzymałości i szczelności naczyń ciśnieniowych, oraz diagnozowania ich stanu technicznego. Przedstawiono przykładową symulację procesu odprężania mechanicznego ciśnieniowego zbiornika walcowego, pionowego, wykonaną przy wykorzystaniu Metody Elementów Skończonych.
Przedstawiono wstępne badania symulacyjne MES dotyczące analizy pola odkształceń i ciśnienia hydrostatycznego w regeneracie kostnym powstałym w wyniku wydłużania kości. Analizowano wpływ osiowych i poprzecznych przemieszczeń odłamów kostnych na rozkład odkształceń w przestrzeni międzyodłamowej. Uzyskane z przeprowadzonych symulacji wyniki pokazują, że szczególnie poprzeczne przemieszczenia odłamów...
Celem pracy było wyznaczenie zmiennego w czasie obciążenia dla modelu dyskretnego konstrukcji stalowej pojazdu morskiego specjalnego przeznaczenia. Pojazd pływający na odzie spokojnej, poddany zosta! oddziaływaniu impulsu ciśnienia wywołanego niekon-aktowym podwodnym wybuchem miny morskiej.
Praca przedstawia porównanie wybranych grup metod obliczeniowych wykorzystywanych w analizie dynamicznej (nieliniowej geometrycznie) struktur odkształcalnych. Porównano metody oparte na algorytmach wykorzystujących metody układów wieloczłonowych oraz algorytmy klasycznej metody elementów skończonych.
Przedstawiono syntezą funkcji charakterystycznych w postaci powolności dyskretnych układów drgających metodą mieszaną. Metoda ta jest połączeniem dwóch metod syntezy metody rozkładu na ułamek prosty i metody rozkładu na ułamek łańcuchowy. Przeprowadzono syntezę dyskretnego drgającego układu mechanicznego.
Przedstawiono opis analizy wytrzymałościowej jaka została przeprowadzona w celu uzupełnienia wyników prób wytrzymałościowych konstrukcji dźwigara szybowca. Opisane zostały zagadnienia modelowania struktury kompozytowej dźwigara oraz analiza zachowań tej struktury pod wpływem obciążenia.
Duża liczba dyspozycyjnych parametrów konstrukcyjnych przekładni pasowych z pasami klinowymi powoduje, że istnieje wiele wariantów rozwiązań takich przekładni, które spełniają stawiane im wymagania. Komputerowe wspomaganie umożliwia szybkie wygenerowanie zbioru możliwych rozwiązań konstrukcyjnych, z których dia przyjętych kryteriów można wybrać rozwiązanie optymalne.
Zasadniczym celem podejmowanej pracy jest opracowanie melody poszukiwania struktury oraz parametrów, czyli syntezy strukturalnej i parametrycznej dyskretnego modelu aktywnego ukiadu mechanicznego, na podstawie żądanych wymagań odnośnie do widma częstości.
Przedstawiono symulacją komputerową i eksperymentalną drgań rur nawrotu w kotle energetycznym z cyrku!ującym złożem, tzw. kotłem fluidalnym. Symulację komputerową przeprowadzono przy wykorzystaniu metody elementów skończonych. Zastosowano model powłokowo-belkowy, a w przypadku rur ekranowych model powłokowy o własnościach ortotropowych. W badaniach eksperymentalnych określono wartości skuteczne przyspieszeń...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.